تالار نت تالار عروسی
 

آنچه از یک باغ‌تالار خوب انتظار داریم.

  chegini      3 سال پیش      ارسال دیدگاه  
باغ تالار خوب


انتخاب تالار یا باغ‌تالار برای برگزاری مراسم عروسی، از مهم‌ترین انتخاب‌ها در پروسه برنامه‌ریزی مراسم است و باید حتما با دقت و توجه ویژه انجام شود.

باغ تالار

تالار و باغ‌تالار چه تفاوتی دارند؟

برای آسان‌تر شدن انتخاب، اول لازم است تفاوت‌های اساسی تالار و باغ تالار را بدانیم.

-اصلی‌ترین و واضح‌ترین تفاوتی که از روی اسم این مکان‌ها هم قابل تشخیص می‌باشد، فضای بازی است که باغ‌تالارها دارند و تالارها فاقد آن می‌باشند.

-عموما فضای بسیار گسترده و مساحت زیادی دارند.

-باغ‌تالارها با کمک یک طراح دکوراسیون، دیزاین و گل‌آرایی و چیدمان میز و صندلی‌ها را انجام می‌دهند و همه‌چیز را به شکلی گرد هم می‌آورند که همه حضار احساس راحتی و آرامش داشته باشند و نهایت لذت را ببرند.

باغ تالار

-باغ‌ها برای مواقع ضروری یا به‌هم‌ریختگی آب‌وهوا، فضایی سرپوشیده و مسقف نیز دارند. به همین جهت عموما هزینه‌های باغ عروسی از هزینه‌های تالار خیلی بیشتر می‌شود،لذا بودجه خود را در انتخابتان مدنظر قرار دهید. البته که در فصل‌های سرد، فضای باغ را با استفاده از سقف کاذب یا دیگر امکانات، مناسب‌سازی می‌کنند.

استفاده از چادر در باغ تالار

-باغ‌تالارها به سبب در اختیار داشتن فضای باز گسترده و چشم‌نواز، قابلیت این را دارند که عروس و دامادها عکاسی فرمالیته خود را در همانجا انجام دهند. با اینکار می‌توانند نهایت استفاده را از باغ ببرند.

-به صورت کلی هم ثبت فیلم و عکس عروسی، در باغ‌تالار کیفیت و نمای خیلی بیشتر و بهتری را دارا خواهد بود.

عکاسی در باغ تالار

-یکی از بهترین مزایا نسبت به تالارها این است که باغ‌ها عموما ظرفیت بیشتری برای پذیرش مهمان‌ها دارند و در صورتیکه تعداد زیادی مهمان دارید، انتخاب بهتری برای شما هستند.

ظرفیت باغ تالار

-برخی باغ‌تالارها در فضای شهری نیستند و نسبتا خارج از شهر محسوب می‌شوند.

-این مکان برخلاف تالارها عموما دارای فضای مجزا برای بانوان و آقایان نمی‌باشد.

 

چطور یک باغ‌تالار خوب را انتخاب کنیم؟

حال که متوجه شدیم باغ‌تالارها چه مزایا و معایبی نسبت به تالارها دارند، می‌توانیم مواردی که باید حتما در انتخاب خود برای یک باغ‌تالار خوب لحاظ کنیم را نام ببریم.

باغ تالار خوب

1-حتما به فصل برگزاری مراسم و آب‌وهوای روز برگزاری و منطقه‌ای که باغ در آن واقع شده است، توجه ویژه داشته‌باشید. یک باغ‌تالار خوب، قطعا تدابیری برای مواقع اضطرار اندیشیده و نیازی به نگرانی نیست ولی محض اطمینان از مسئول باغ در رابطه با امکانات موردنیاز صحبت کنید.

2-گفته شد که برای برگزاری باغ‌تالار عموما هزینه بیشتری موردنیاز است. این را حتما مدنظر داشته باشید که لزوما باغی که بیشترین هزینه را از شما می‌گیرد یا بابت هر سرویس از شما هزینه‌ای جداگانه دریافت می‌کند، بهترین باغ نیست. قطعا یک باغ‌تالار خوب با هزینه اولیه‌ای که از شما می‌گیرد، تعداد قابل‌قبولی از خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

باغ تالار

3-موقعیت مکانی باغ‌تالار از نکات بسیار مهم است. با توجه به اینکه باغ‌ها عموما خارج از شهر هستند، حتما درخواست دریافت لوکیشن و آدرس دقیق بکنید و به انضمام کارت عروسی، برای مهمان‌هایتان ارسال کنید.

4-قطعا باغ‌ها منظره مناسب‌تری دارند ولی یک باغ‌تالار خوب، باید امکانات نورپردازی و روشنایی مناسب داشته باشد و هیچ نقطه‌ای از باغ تاریک و بدون نظارت نباشد و از بروز مشکل جلوگیری شود.

نورپردازی باغ تالار خوب

نورپردزی باغ تالار

5-اگر مایل به برگزاری مراسم مجزا هستید، حتما با مسئول باغ صحبت کنید تا درصورت امکان برای شما امکانات لازم را فراهم کنند.

6-یک باغ‌تالار خوب، بر روی خدمات خود، خدماتی مناسب باغ من‌جمله آتش‌بازی را ارائه می‌دهند. زیرا در باغ، این مراسم با خطر کمتر و جذابیت بیشتر انجام می‌گیرد.

7-توجه داشته‌باشید که باغ‌تالار، فضای رفت‌وآمد مناسب و رمپ برای عبورومرور راحت سالمندان و کودکان را داشته باشد.

8-حتما و حتما توجه و دقت زیادی به امکانات باغ‌تالار داشته‌باشید و بدون خجالت و رودربایستی، در رابطه با آن‌ها آنقدر سوال بپرسید تا به اطمینان برسید.

باغ تالار خوب

از جمله امکاناتی که باید نسبت به آن‌ها حساسیت داشته‌باشید و باغ‌تالارهای خوب آن‌ها را دارند:

-وجود جایگاه ماشین عروس

-وجود پارکینگ اختصاصی(طبقاتی، روباز، سربسته)

-داشتن اتاق عقد، سفره عقد، عاقد و امکانات برگزاری مراسم عقد

-داشتن محل بازی کودکان

-خدمات نمایش و شعبده‌بازی

-مشعل‌آرایی، شمع‌آرایی، گل‌آرایی

-وجود نیروی امنیتی و خدمه و مهماندار

 

کلام آخر!!

حتما در انتخاب باغ‌تالار مدنظر خود برای برگزاری مراسم رویاییتان، مواردی که در این مقاله ذکر شد را مدنظر قرار دهید تا هیچ اتفاق ناخوشایند و خارج از برنامه‌ای نتواند خاطره‌ای بد از روز مراسمتان رقم بزند و همه‌چیز به بهترین شکل پیش برود.



[تعداد: 0    میانگین: 0/5]


سوالات، نقد و بررسی

سوالات، نظرات و پیشنهادات