تالار نت تالار عروسی
 

زندگی‌تان را شادتر رقم بزنید

  abtahi      7 سال پیش      ارسال دیدگاه  
ازدواج شاد


زندگی شاد در دسترس است؟ شاید بارها از پدر یا مادر خود پرسیده‌اید که چگونه می‌توانید همسر خود را خوشحال کنید و آن‌ها نیز از سنین کودکی درس‌هایی را به شما داده‌اند. اما امروزه زوج‌ها پارادایم جدیدی برای خود دارند. طبق گفته الی جی فینکل، استاد دانشگاه نورث وسترن، ازدواج‌های مدرن کار خود را برروی اهداف شخصی متوقف نمی‌کنند. بلکه به طور فعال برای رسیدن به یک زندگی ایده آل باهم تلاش می‌کنند.

فینکل در کتاب جدید خود “خوشحالی، همیشه یا هیچ وقت” که در فیسبوک هم توجهات بسیاری به خود جلب کرده بیان می‌کند: ممکن است حوادثی روی دهد که زن و شوهر فکر کنند فرد اشتباهی را انتخاب کرده‌اند یا در کنار او احساس خوشحالی نمی‌کنند، اما نباید فراموش کنند ازدواج یک فرآیند بلند مدت است.

این بدان معناست که در گذر زمان به لطف بچه‌ها، شغل و سایر موراد استرس زا فرصت نکنید به طور کامل به همسرتان عشق ورزی کنید اما این مسئله نباید ذهن شما را درگیر کند.زمان‌هایی پیش می‌آید که ممکن است هرکدام از طرفین پای خود را در یک کفش کنند که حق با آن‌هاست و البته صحبتی هم از طلاق پیش نمی‌آید. این جا بهترین زمان است که می‌توانید خود را امتحان کنید. آیا می‌توانید بدون کاغذ بازی‌های طلاق اختلافات خود را حل کنید یا خیر؟

ازدواج شاد

گاهی ممکن است که تنها دو هم اتاقی هستید و روابط شما به گرمی جلو نمی رود. در این صورت بهتر است بیشتر برای نجات ازدواج تان سرمایه گذاری کنید و به یک مشاور مراجعه کنید. آیا می خواهید مطمئن شوید رابطه شما صمیمیت و گرمی لازم را دارد؟ این دو راهکار را دنبال کنید:

اگر انرژی و وقت لازم را برای یادگیری مهارت های زندگی دارید، حتما برآن متمرکز شوید.می توانیداز مهارت های لازم در قرار های شبانه شروع کنید. بسیاری از افراد واقعا نمی دانند در یک قرار ملاقات ساده یا یک ضیافت شام چگونه برخورد کنند! به دنبال یادگیری مهارت هایی باشید تا هم نشینی ها یا قرار های شامتان یک نواخت نشود. کلاس آشپزی بروید، عضو تیم های ورزشی شوید یا هر فعالیتی را که آدرنالین در بدن شما آزاد می کند دنبال کنید.

برمبنی کتاب فینکل، مهارت هایی بر اساس علم روانشناسی شناخته شده که می‌تواند نگاهی تازه نسبت به ازدواج را برای شما به وجود آورد. راه هایی که زمان زیادی از شما نمی گیرد. یکی از آن ها تمرین هفت دقیقه ای نوشتن است. قبل از هر تصمیمی تمامی جوانب آن انتخاب را بر روی کاغذ بنویسید و بررسی کنید برای هردو شماچه منافع و مضراتی دارد. مثلا خرید یک ماشین جدید و یا تغییر شغل. این تمرین باعث می شود فرد تنها بر جایگاه خود متمرکز نشود و تمام جوانب یک زندگی مشترک را در نظر داشته باشد. به این شکل می توانید از بسیاری از مجادلات بی فایده بین خودتان جلوگیری کنید. شاد زیستن و شاد زندگی کردن کار سختی نیست، تنها باید بخواهید و برای رسیدن به آن تمرین کنید!

 



[تعداد: 0    میانگین: 0/5]


سوالات، نقد و بررسی

سوالات، نظرات و پیشنهادات