تالار نت تالار عروسی
 

انواع گیفت عروسی و طریقه درست کردن آنها در خانه

  abtahi      7 سال پیش      ارسال دیدگاه  
انواع گیفت عروسی و طریقه درست کردن آنها در خانه


انواع گیفت عروسی و طریقه درست کردن آنها در خانه

انواع گیفت عروسی چیست؟ گیفت عروسی یا همان یادبودهایی که در مراسم عقد و عروسی به مهمانان داده می شود، نشانگر شادی عروس و داماد و زیبایی آن روز است. شاید شما هم جزو آن دسته از عروس هایی باشید که دوست دارید گیفت های عروسی خود را خودتان تهیه کنید. در این مقاله به بررسی انواع گیفت عروسی پرداخته ایم و چند نوع از آنها را که میتوان در منزل به راحتی تهیه کرد، آموزش داده ایم.

تاریخچه گیفت عروسی

رسم دادن هدیه عروسی به زمان های قدیم در اروپا بر می گردد. گیفت عروسی در آن دوران ، جعبه جواهرات کوچکی بود که از کریستال و سنگ های گرانبها ساخته می شد. محتویات این جعبه شامل حبه های قند می شد که نماد مال و مکنت و سلطنت بود (به اعتقاد مردم آن دوران ، قند خواص درمانی داشت و بسیار گران بود).

با گذشت زمان ، مغز بادام نیز به محتویات جعبه افزوده گردید که در کنار قند ، استعاره ای زیبا از تلخی و شیرینی زندگی بود. با گذشت قرن ها و کاهش قیمت قند ، گیفت عروسی در بین جوامع و کشورهای مختلف نیز رواج یافت و به رسمی عمومی تبدیل گردید بطوریکه امروزه بجای قند از نقل و نبات نیز استفاده می شود.

انواع گیفت عروسی

بنا به وسع مالی عروس و داماد ، مدل های گیفت عروسی مختلفی می توان در نظر گرفت. همانطور که گفته شد بصورت سنتی از قند و نقل و نبات استفاده می شود اما در دنیای مدرن امروزی ، هدایای عروسی متفاوتی دیده شده است. همین طور در فصول مختلف می توان هدایای متناسبی را در نظر گرفت و یا از اسم عروس و داماد و یا تاریخ عروسی در گیفت عروسی استفاده نمود. از دسته بندی های زیر می توانید جهت انتخاب گیفت عروسی تان استفاده کنید :

انواع گیفت عروسی و طریقه درست کردن آنها در خانه

۱) گیفت عروسی سنتی :

این نوع گیفت ها شامل جعبه های تزیین شده است. داخل جعبه نیز می توانید هدیه ای کوچک به رسم یادبود بگذارید.

۲)  گیفت عروسی خانگی :

این نوع گیف ها می تواند شامل عروسک (عروس و داماد) ، دسته گل های کوچک ، کله قند فانتزی کوچک تزیین شده و پرنده های مصنوعی زیبا باشد.

۳) گیفت عروسی مناسبتی :

این نوع گیفت نمادی از مراسم عروسی شماست. بعنوان مثال اگر مراسم عروس تان در کنار دریا باشد ، می توانید از قایق عروسکی با تزیین نقل و نبات استفاده کنید تا برای همیشه در یادها بماند. و یا اگر عروسی تان در زمستان و برف باشد ، گزینه های جالبی برای انتخاب خواهید داشت.

۴) گیفت عروسی فرهنگی :

این مدل گیفت نمادی از فرهنگ قومیت یا خاندان شما می باشد که با کمی تفکر ، بهترین ایده ها را خواهید یافت !

انواع گیفت عروسی و طریقه درست کردن آنها در خانه

تهیه گیفت عروسی در منزل

۱.جعبه حروف

می توانید جعبه های فلزی کوچکی بخرید و داخل آن را با کلمات عاشقانه پر کنید. در اخر نیز روی آن را با روبان تزیین کنید. گیفت عروسی شما به آسانی آماده استفاده است.

۲.کاکتوس

شما قادر هستین کاکتوس های کوچکی را تهیه کرده و روی آن ها را تزیین کنید. به خاطر داشته باشید که اسم عروس و داماد را روی گیفت بچسبانید.

 

۳. شیشه عسل

می توانید شیشه های کوچکی را تهیه کنید و داخلش را پر از چایی، عسل، مربا یا اجیل کنید. روی شیشه را نیز با وسایل تزیینی بپوشانید.

۴.گیفت به شکل قوطی کبریت

می توانید کاغذ های مخصوصی بخرید و آن ها را به شکل یک قوطی کبریت درست کنید. روی هر طرف قوطی نیز نام عروس و داماد را بنویسید. این مدل گیفت عروسی بسیار کم هزینه و در عین حال زیباست.

انواع گیفت عروسی و طریقه درست کردن آنها در خانه

۵. جعبه های کاغذی

جعبه های کاغذی هم بسیار سریع و راحت ساخته می‌شوند و هم مقرون به صرفه هستند. این مدل گیفت عروسی مهمانان شما را بسیار خوشحال خواهد کرد چراکه بسیار رنگارنگ و خلاقانه هستند. نمونه انواع جعبه های کاغذی را می توانید در بخش گیفت عروسی فروشگاه روسیلی مشاهده کنید.

۶.گل رز

اگر گل ها را دوست دارید و می خواهید ایده ای جالب برای گیفت عروسی تان داشته باشید، پیشنهاد می کنم به تعداد مهمانان خود گل رز هایی را تهیه کنید و آن ها را داخل جعبه های مخصوص قرار دهید و به مهمانان تقدیم کنید. یادتان باشد گل ها را باید همان روز عروسی تهیه کنید تا طراوت و تازگی داشته باشند.

۷.جعبه هایی به شکل تکه های کیک

این مدل یادبود ها که به تازگی وارد بازار شده اند در میان عروس و داماد ها مقبولیت زیادی پیدا کرده است. گیفت هایی که ظاهری جالب دارند و وقتی کنار هم قرار میگیرند، به شکل یک کیک خوشمزه دیده خواهند شد. داخل این جعبه های کوچک می توانید اشیای کوچک زیادی را قرار دهید و از این طریق مهمانان خود را خوشحال کنید.

هرگونه کپی برداری با نام تالار نت مجاز می باشد.



[تعداد: 69    میانگین: 2.7/5]


سوالات، نقد و بررسی

  1. سلام روز بخیر
    گیفت ها بسیار زیبا بود
    همچنین تولیدی گلساآماده پذیرش سفارش انواع گیفت ها وتزیینات عروسی جهت یادبود روزهای زیبا ی مجالس میباشد.باتشکر
    0911XXX4322

  2. سلام خسته نباشید میخواستم ببینم یادهم میدید

سوالات، نظرات و پیشنهادات